Az Evolve-ot divat szidni a mögötte álló cég pénzéhes magatartása miatt. Fizetős kozmetikai tartalmak hada az első napon? Az előrendelési és az aggrasszív DLC rendszer szinte kizsigerel? Ez több, mint amit a játékosok jószándéka elbír a Left4Dead alkotóival szemben. Ezek után nehéz tisztán a játékra fókuszálni, ám ha megteszed akkor is vannak hasonlóan súlyos problémák.
„Szörnyként játszva hiányzik a nyers, domináns erő érzése.” Pedig a koncepció papíron jól hangzik. Négy jól felszerelt játékos üldözi az ötödiket, aki a rosszfiú, azaz a szörny és olyan hatalmasra nőhet, hogy megváltozik, ki a vadász és ki a vad. Az összecsapások általában csapdák, aknák, őrületes tűzerő, hatalmas csapások és robbanások körében zajlik, míg az egyedül kóborló vadászoknak könnyen baja esik. Másfelől azoban, ha a szörny kerül csapdába, nagyon hamar Godzillából papírtigris lesz.
Ez sajnos nem olyan izgalmas, mint ahogy hangzik, főleg szörnyként nem, ahol a játékosok a visszajelzés hiányára panaszkodnak. Az ütés mintha nem találna, a tűzokádás pedig akárcsak a télen látszó a leheleted, nem emésztő lángokat szórsz. A kontrol opciók korlátozottak: hiányzik a támadásokból a precizitás. A probléma egyik fontos része, hogy míg a vadászok egy megszokott perspektívában játszanak, addig a szörny nézőpontja a test alakja miatt problémás, így sokszor az lehet az érzésed, hogy egy HP-csík a választott karaktered.
A jelkergetés a vadászok esetében is utálatos. Az idegen bolygó fantasztikus részletességgel ki van dolgozva, ahol a helyi állat- és növényvilág nem éppen barátságos, főleg, ha esni kezd. A probléma azonban, hogy a vadászat ideje alatt a képernyődön megjelenő jelzéseket nézed inkább. Felrebbenő madárrajok vagy az égen köröző dögevők jelzik a szörny hollétét? Nagyszerű ötlet, de nem kéne egy bazi nagy megjelenő ikonnal teljesen láthatóvá tenni ahelyett, hogy a játékos maga venné észre. Gyakorlatilag egy hatalmas sárga nyíl kiabál, hogy „ERRE”!
Hasonlóképpen irritálóan jelzik a kisebb támadókat is, melyek, amint a vadászra vetik magukat rejtekhelyükről, jól látható körvonalat kapnak, hogy véletlenül se veszítsd őket szem elől. Sőt, a nagy összecsapásnál is, az ellenfeled neonszínben pompázik, így a szörnynek mindig teljesen el kell menekülnie, nem használhatja a fedezékeket, mint a fák és kövek saját előnyére.
Igaz ugyan, hogy egy kicsit hiányzik a játékból az az izgalom, amit a koncepció eredetileg sugallt, ám még mindig egy kimondottan jó game-ről van szó. Emellett a Turtle Rock sokat tesz majd, hogy ne fulladjon a dolog unalomba, így ingyenes új térképek és sok más csábító tartalom érkezik még. Egyelőre azonban úgy látszik, hogy egy olyan játékról van szó, amit érdemes röviden kipróbálni, ám nem annyira jó befektetés még megvenni, később meglátjuk, mi lesz belőle.
Forrás: és fotó: vg247.com és hdwallpapers.in
Írta: Ambróz Nóra