Legyen szó klasszikusok felelevenítéséről vagy nagysikerű sorozatok folytatásáról, az FPS játékok igencsak odatették magukat az idei évben. A töltött káposzta kategória egyértelmű nyertese a Doom. A Doom név újbóli elővétele és a modern napokra adoptálása nem is sikerülhetett volna ennél jobban. A Bethesda kiadó és az id Software fejlesztőcsapata által piacra dobott játék nem csak a mára már kissé korosodó eredeti játék közönségét tudta meghódítani, de teljesen új generációkat is megnyert magának. Persze volt egy Doom III is valahol előtte, de azt inkább felejtsük is el gyorsan. Az eredeti Doom méltó örökösének sokkal inkább a 2016. május 13-án megjelent játék tekinthető.
A Doom név önmagában egy jó alapot adott a sikerhez, de persze azért kellett hozzá egy jó játék. Hasonló volt a helyzet a Battlefield 1 esetében. A Battlefield játékoknak is megvan a törzsközönsége, de a Battlefield 1-el a DICE valami olyat tett le az asztalra, amire minden FPS után kicsit is érdeklődő játékos felkapta a fejét. Ez persze részben köszönhető a hónapokon át kitartóan zakatoló marketing gépezetnek, amely egy percre se hagyta, hogy elfeledkezzünk a játék októberi megjelenéséről. A Battlefield 1 azért több, mint egy jól eladható név és termék. Olyan eddig soha nem látott méretű csatákba vethetik bele magukat a játékosok, amilyet a széria történetében még nem láttunk. Mindezt a fejlesztők igyekeztek a lehető legtörténetűebb első világháborús csomagolásban elénk tárni. Egyértelműen az év legjobb shooterjei között a helye.
Az online lövöldözést tekintve mégsem a Battlefield 1 az év királya, hanem az Overwatch. Kétség kívül a Blizzard shootere lett az év egyik, ha nem a legcsalogatóbb játéka. Ezt több mint 20 millió játékos igazolja, akik már bizalmat szavaztak a játéknak azzal, hogy megvásárolták. Az Overwatch sikerére a Blizzard volt a garancia. Nyugodtan mondhatjuk, hogy már azelőtt siker volt, hogy megjelent. Nem egy egyszerű lövöldével van dolgunk. A 6v6 alapú stratégiai csatározásra teszi le a voksát az, aki az Overwatch mellett kötelezi el magát. A meccsek igazi izgalmát a csapatjáték és a csapatok által választott hőskombinációk egymásnak feszülése teszi izgalmassá. Igazi üdítő színfoltja lett ez a játék az évnek, ráadásul tökéletes eSport alapanyag.
A listánk legalulértékeltebb darabja a Titanfall 2. A játékot imádták a kritikusok. A fejlesztők jó előre biztosították a játékosokat, hogy nem fogják megosztani őket fizetős pályacsomagokkal, hanem ingyenes DLC-k lesznek, aztán azóta tartották is a szavuk szépen. Megvan benne minden, amit a Titanfall sorozat első részében szerettek a játékosok és még annál is több. Aztán valahogy mégse lett akkora siker, habár teljesen megérdemli, hogy 2016 legjobb shooter játékainak listáján szerepeljen. Akkor mi lehet a gond? Egy drámaian rosszul megválasztott megjelenési dátum. Hiába az ütős kampány és a szuper többjátékos mód, ha egyszer szerencsétlen Titanfall 2-nek a Battlefield 1 árnyékában kellett a világra jönnie. A két játék megjelenése olyan közel eset egymáshoz, hogy az fáj. Konkrétan az utóbb érkező TItanfall 2-nek fájt. Szomorú dolog ez, holott lehetett volna erre figyelni, hiszen mindkét játék kiadója az Electronic Arts.
A fentieken felül persze bőven akadt még miből válogatnunk. Gears of War 4, The Division, Quantum Break, vagy ha zombi öldöklésre specializálódott játékot keressünk, akkor a Killing Floor 2, hogy csak néhányat említsünk. Nehéz lenne és szükségtelen is objektíven rangsorolni az idén megjelent lövöldözős játékokat, hiszen mind a maga nemében a legjobb és kipróbálásra érdemes. Igaz, mindenkinek van egy szívének a többinél kedvesebb darab. Nekünk ez az idén az Overwatch lett.