Nem kell megijedni, nem egy újabb Rizikó klónnal van dolgunk, amik már a könyökünkön jönnek ki. Az Armello sokkal inkább olyan, mintha egy körökre osztott mesebeli Trónok Harcába csöppentünk volna, csak némiképp kevesebb szexualitással és jóval több kockadobálással.
A játékba belevágva egy mesés grafikával összehozott terepasztalon találjuk magunkat, annak is a bal alsó sarkában. Ezen a pályán osztozunk a királlyal, ki középen a várában várja a fogadtatásra méltó jövevényeket, illetve 3 szintén a pálya egy-egy sarkából induló vetélytársunkkal. A játék története szerint a királyságot s magát a királyt megfertőzte a Rot, amely szép lassan elenyészet mindent, akár csak Dexter nővére a labor berendezéseit. A játékosok, mint a királyságot védelmező klánok képviselői lépnek pályára, hogy vagy így, vagy úgy, de megoldást találjanak a kialakult helyzetre. Lehetünk Thane a harcos farkas klánból, Sana a természetbarát medve kánból, Mercurio a politikai acsarkodás fondorlataival bíró patkány klánból vagy a barlangok bebarangolására szakosodott Amber a nyulak klánjából. A győzelem felé számos úton elindulhatunk, de érdemes bölcsen, a hőseinek adatott lehetőségek és képességek szerint választani.
A következő módón érhetünk el győzelmet a játékban:
- King Slayer Victory: Belépünk a palotába és megöljük a királyt csatában, valamint túl is éljük az összecsapást.
- Spirit Stone Victory: Összeszedünk négy lélekkövet (Spirit Stone), amikkel szabadon beléphetünk a palotába, hogy megtisztítsuk velük a királyt a rontástól.
- Rot Victory: Belépünk a palotába, hogy ott csatában nézzünk szembe a királlyal, miközben magasabb Rottal rendelkezünk nála. Meg kell ölnünk a királyt és túlélni a csatát.
- Prestige Victory: Legyen miénk a legmagasabb Prestige érték, amikor a király meghal a Rottól vagy más játékostól, aki nem éli túl ellene a küzdelmet.
Ez így talán nem is hangzik olyan bonyolultnak, de a győzelem elérését a király, a pálya és persze az ellenfeleink is nehezíteni próbálják majd. A játékot játszatjuk gépi ellenfelek ellen, ami kezdetben gyakorolni tökéletes, de másra nem igazán való. Az igazi mókafaktor a barátainkkal való közös játék esetén mutatkozik meg, mint ahogy azt egy valódi társasjátéktól várná az ember. Egy-egy meccsre rá kell szánni egy jó órát az életünkből, de higgyük el, megéri. Ez a leendő királyok játéka!
Szóval már tudjuk, hogyan néz ki a pálya és mi a célunk rajta, de még nem tudjuk, hogy hogyan érhetjük el. Az Armelloban minden egyes nap veszít a király az életerejéből 1 pontot és a játék addig tart még a király él. Egy nap két részből áll, egy nappali és egy esti körből. Minden egyes körben alapból 3 mozgáspontot kapunk. Ezeket a mozgáspontokat felhasználva kell megtennünk mindent célunk eléréséért a király halálát és ellenfeleinket megelőzve.
A mozgáspontjaink bölcs felhasználásán túl még 8 értékre kell figyelnünk. Ebből 4 a karakterünk képességeit határozza meg. Ilyen például a Fight. A Fight mondja meg alapból hány kockát tudunk eldobni egy-egy csatában. Aztán ott a Body, ami azt határozza meg, hogy mennyi lehet a maximum életerő pontunk. Ezek mellett még ott a Wist és a Spirit. A Wist mutatja meg mennyire ravasz a hősünk. Minden egyes kör elején annyi kártyát kapunk, hogy összesen legalább annyi legyen a kezünkben amennyi a Wist értéke, míg a Spirit az alkonyatkor kapott varázserőnk mennyiségét és a varázslataink hatótávolságát határozza meg.
A másik négy érték a képernyő jobb alsó sarkában található Gold, Magic, Prestige és Rot. A játék különféle lehetőségeket biztosít a gyűjtögetésükre, hogy aztán kártyák aktivizálására használhassuk őket. A Goldért cserébe például tehetünk hordható tárgyakat a 2x3-as raktárunkba, ahol három fegyver és három segéd kártya tárolására van lehetőség. A játékban 140+ gyönyörű grafikával ellátott kártya van, melyek között a tárgykártyáktól a csapdákon át a gyógyító varázsaltokig mindenfélét találhatunk. Ezek használatáért a fenti négy érték egyikével fogunk fizetni, de a Prestige és a Rot gyűjtögetése külön előnyökhöz jutathat minket.
Prestige pontoból például nem csak a játék megnyerése véget érdemes minél többet összevadászni. Más gyakorlati haszna is van. Minden nap hajnalán a király magához hívatja legmegbecsültebb tanácsadóját (aka, akinek a legtöbb Prestige pontja van), hogy kikérje véleményét a beiktatandó határozatok ügyében. Ilyenkor két intézkedés közül választhatunk, ami mondani se kell hatalmas lehetőség a többi játékossal való kibabrálásra. Presitge pontot kaphatunk kártyákból, más játékosok legyőzése után, vérdíjak begyűjtéséért, falvak felszabadításáért és a sötétség teremtményeinek lemészárlásáért épp úgy, ahogy küldetések teljesítéséért. A játék elején induló küldetéssorozat lépéseinek teljesítésével alap statokat, jutalmakat és Prestige pontokat szerezhetünk, majd a küldetéssorozat végére érve szabad belépést nyerhetünk a palotába, ezzel megúszva a próbatételek kiállását.
A játék legérdekesebb és legnehezebb befejezési lehetősége a Rot pontok gyűjtögetését kővető királygyilkosság. Rot pontokat kaphatunk bizonyos kártyák hatása vagy használata után, vagy ha egy Bane legyőz minket. 1-4 Rot értéknél fertőzöttnek számítunk. Ez nem különösen előnyős, mivel így minden hajnalban veszítünk egy életet akárcsak a király, aki napról napra növeli saját Rot értékét. 5 Rot felett válik előnyünkre a romlottság. Ilyenkor már nem sérülünk, sőt, a nyertes ütközetek után +1 életerőt kapunk. Ráadásul a csatákban annyival több kockát kapunk, ahány Rot pont van az ellenfelünkön, feltéve, hogy nekünk van több. Ezért fontos, hogy a király megtámadásának esetén több Rot pontunk legyen, mint a bősz oroszlánnak. Szerencsére 5 pont felett már a Banek legyőzése után is kapunk Rot pontot, így kicsit könnyebb a dolgunk, de még így is a legnehezebben kivitelezhető győzelem az összes opció közül. Oh és kerüljük a kő köröket, ha korrumpálódtunk, mert 5 Rot felett ezek instant megölnek minket.
Maga a csata, mint a játék nagy része teljesen a véletlenszerűségre épít. Felszerelkezhetünk mi álig a legjobb cuccokkal, ha épp rossz napszak van a használatukhoz vagy csak szimplán nem vagyunk Fortuna kegyeltjei. Az Armelliában a kockák szolgálnak a csatározásra, amiknek számát a Fight értékünk alapozza meg, de rengeteg minden befolyásolhatja a mennyiségüket. Hogy egy kocka milyen funkciót tölt be, azt az dönti el, hogy melyik oldalára esik miután eldobtuk a digitális harctéren.
Armellian Dice 6 oldala
- Sword – Támadás
- Shield – Védekezés, ellenfél támadásának blokkolása
- Sun- Támadásnak számít, ha nappal van, egyébként eltűnik
- Moon - Támadásnak számít, ha nappal van, egyébként eltűnik
- Rot – Elvétett dobás
- Wyld Tree – Támadásnak számít, plusz felrobban és egy újabb kockát ad
A kockákra egyébként különféle kinézeteket húzhatunk rá, amiket az online játékok végeztével nyert kulcsok és ládák segítségével szerezhetünk be. Ezeknek pusztán csak esztétikai funkciója van a játékban, viszont el lehet őket adni a Steam piacán, akárcsak a kulcsokat és a ládákat. Nem ebből fogunk meggazdagodni, hacsak nem vagyunk ritka mázlisták (akkor meg fektessünk inkább lottószelvénybe), de a játék ára simán visszajöhet jelen piaci körülmények között.
Az Online játékot azért is érdemes űzni, mert a különféle klánok hőseit játszva egyre több és több dolog válik hozzájuk elérhetővé, ami további apró taktikai előnyökhöz jutathat minket, ráadásul egyúttal szép lassan szintet lépkedünk, ami meg új profilképpel jár.
Mint látható az Armello egy kellően összetett, mégis könnyed szórakozást nyújtó digitális társas és akkor még nem tértünk ki egy csomó részletére, mint például a csapdák rendszere, a királyi őrség, vagy a vérdíjak. Ha egy kicsit is úgy érezzük, hogy fogékonyak vagyunk a műfajra vagy kipróbálnánk valami újat, akkor én tényleg csak ajánlani tudom ezt a játékot. Nagyon random, nem igazi stratégia és csak emberek ellen élvezetes, de nekem összességében egy nagyon kellemes csalódás volt. Legjobb esetben is azt feltételeztem, hogy néhány óra után ráununk, de szerencsére nem így lett. A League of Geeks csapata egy nagyon hangulatos, fantasztikus zenével és látványvilággal megáldott játékot hozott össze, ami tényleg nagyon egybe van. Egyszerűen nincs két egyforma meccs. Valójában a játék egyszerűen elsajátítható, de idő kell hozzá, hogy igazán a meseterévé váljunk, és akkor még nem is próbáltuk a letölthető tartalmakkal beszerezhető új hősöket, amelyek megint csak új színt visznek a játékba.