Jump to content

Prison Architect – A tycoon játékok új királya

2016. 10. 09. 16:00

Vigyázat! A Prison Architect egy olyan hihetetlenül jól eltalált komplex tycoon játék, amit ha egyszer kipróbál az ember, akkor többet nem fogja tudni letenni.

Így kell jól és jó játékot fejleszteni

Manapság sok játék akad, amihez korai hozzáférést biztosítanak ugyan a fejlesztők, de végül sohasem fejezik be. A Prison Architect azonban egy nagyon jó példa arra, hogy azért akadnak még pozitív értelemben vett kivételek. A játékot fejlesztő Introversion csapata 3 éven át ontotta magából a frissítéseket még végül 2015. október 6-án kiadták a játékuk. Ha azt hinnék, hogy itt a történet vége, akkor tévedünk. A srácok a megjelenés után se hagyták magukra az alkotásuk. További egy éven át gondozták és tökéletesítgették lelkiismeretesen egészen a 2.0-ás végső verzióig. Ez a játék bizony már csak a fejlesztők példás hozzáállása miatt is méltán nyerte el rengeteg játékos tesztesét. Még itt az elején leszögezném, hogy senkit se riasszon el a kezdetlegesnek tűnő grafika, mert ez a játék pont úgy néz ki, ahogy ki kell néznie ahhoz, hogy minden szerénykedéssel együtt is a világ legjobb börtönépítő szimulátorra lehessen.

Itt épül álmaid börtöne

A Prison Architect-ben mi lehetünk a (szinte) mindenható börtönigazgató. Nem csak, hogy rajtunk áll, hogy a válogatott gonoszabbnál gonoszabb potenciális börtöntöltelékeink számára egy szuperbiztonságos halálsort vagy egy alig elkerített luxus üdülő és rehabilitációs központot építünk, ahol vidáman tanulhatnak és edzhetnek a szabadulásra, de még ráadásul a teljes komplexum menedzselése is a nyakunkba szakad. Az egy jó alap, ha megtudjuk oldani, hogy ne szökdössenek el a rabok és ne csináljanak mészárszéket a kantinból egy szolid kis börtönlázadás leverése közben a kommandósok, de ez még mind semmi. A mi feladatunk a börtön dolgozóinak alkalmazása, az örök útvonalának kigondolása, biztonsági berendezések elhelyezési stratégiájának megtervezése, élelmiszer beszerzése, szemét elszállításának megoldása, mindezt rendezet, fegyelmezett, szökésmentes környezetbe csomagolva. Ja és közben próbáljuk meg nem csődbe vinni kedvenc kis börtönünk, ami épp, hogy csak a szívünkhöz nőt. Mindeközben persze a raboknak legyen jó kedvük, erősödjenek, okosodjanak a képzéseken, amiket szervezünk nekik és legyenek folyamatos felügyelet alatt különben az első lopott műanyag kanállal kiássák magukat vagy fegyvert csinálnak belőle és sündisznósat játszanak egymással az udvari időben. Egy szó, mint száz a Prison Architect egy igen sokoldalú, összetett játék, ami szerencsére nem eset abba a hibába, hogy frusztrálóan nehéz ahelyett, hogy szórakoztató legyen, de mégis kihívás elé tudja állítani a játékosokat, mindemellett pedig a végtelen újrajátszási lehetőségnek csak a kreativitásunk szabhat határt.

Bonyolultnak hangzik? Az is, meg nem is. A játék olyan sokrétű, olyan sok lehetőséget kínál és annyi mindenre kell figyelni benne, hogy az ember a gondolatától is zavarba jön. Mégis játék közben ebből semmit se érezni. Ez elsősorban a zseniálisan eltalált kezelőfelületnek köszönhető, aminek hála minden egyből kéznél van. Maximális kontroll és a könnyed szórakozás tökéletes egyvelege. Esküszöm még a börtönlakók is úgy néznek ki, mintha élveznék a játékot. Ilyen egy perfekt tycoon játék.

Egyedi játék, egyedi élmény

Mindent összevetve bátran belevethetjük magunkat ebbe a díjnyertes (BAFTA 2016 Winner: Best Persistent Game) játékba, ugyanis az Introversion Software fejlesztőcsapata a Prison Architect személyében egy nagyon jópofa és jól működő játékot rakott össze, amit egyedi hangulata miatt mindenféleképpen érdemes kipróbálni. Kevés olyan játék van, aminek a kipróbálása után elgondolkozik az ember és azt mondja, hogy oké, ez szuper, de mi kerüljön a mérleg másik serpenyőjébe? Az a helyzet hogy fogalmam sincs. Azt a néhány, a fejlesztés korai szakaszában fejét felütő hibát is javították a fejlesztők, ami akadt. Jelenlegi állapotában ez a játék nekem 10/10.

 

(Forrás: gamerguru.hu Kép forrása: introversion.co.uk)