Jump to content

Az Activision felvásárolta a Candy Crush fejlesztőit

2015. 11. 03. 16:00

Mondj, amit csak akarsz az Activision által kiadott játékok minőségéről, ám azt el kell ismerned: a cég pokoli ügyes üzleti húzásokkal lavírozik az iparban. A legújabb hírek szerint az Activision ezúttal a Candy Crush fejlesztéséért felelős King Digital Entertainment stúdióra tette rá a kezét 5,9 milliárd dolláros áron.

Összehasonlításképp a fent említett összeghez képest, eláruljuk, hogy az Amazon 970 millió dollárnyi (aprót) fizetett a Twitch-ért, míg a Facebook 2 milliárd dollárból szerezte meg az Oculus VR-t, majd további 19 milliárdot költött az üzenetküldő platform, a Whatsapp felvásárlására. Még a Minecraft is csak 2,5 milliárdba került a Microsoftnak.

Jelenlegi húzásával azonban az Activision Blizzard elérte, hogy a gamerek minden korosztályához eljusson valamilyen formában: kicsiknek és családoknak ott a Skylanders széria, az elkötelezett játékosoknak a World of Warcraft, a Blizzard rajongóknak és kazuár játékosoknak a Hearthstone, a hardcore gamereknek a Destiny és a Call of Duty, míg a mobilos területet a Candy Crush Saga applikáción belüli vásárlásai fedik majd le. És akkor még a tömörség kedvéért kihagytunk egy sor igazi fejőstehénként kezelt franchise-t (helló, StarCraft!). Ezek után nem számít, szimpatizálsz-e az Activisionnel, a vállalat portfóliója ígyis, úgyis lenyűgőző.

Forrás és fotó: engadget.com
Írta: Ambróz Nóra