Jump to content

Ötvenszer nagyobb forgalmat produkált induláskor a Pokémon Go, mint azt a Niantic várta

2016. 10. 03. 10:00

Nagyon úgy tűnik, hogy tényleg meglepetésként érhette a Pokémon Go játékot fejlesztő Niantic csapatát játékuknak hihetetlen sikere, mert rendesen alábecsülték a kezdeti érdeklődést.

A Pokémon Go mögött a Google cloud tech áll, ami a Google erőforrásait ismerve rendkívüli stressz tűrő képességet jelent. Ennek fényében kicsit érhetőbb miért ültek nagy nyugodtan a Niantic-os srácok a Pokémon Go start előtt, na és persze a kezdeti érdeklődést is jóval kisebbre várták. Csak, hogy a becslésekhez képest ötvenszeres terheltség jelentkezett, amit azért már a Google rendszere is megérez és ezen a ponton már valószínűleg mindenki kapkodta a fejét a fejlesztőknél, hogy akkor most mi lesz.

Az lett, hogy a játék a nem tudok bejelentkezni és a játszhatatlanul laggolok epizódok között tengődött sokáig, a játékosok pedig morgolódva kérdezgették, hogy hogyan fordulat ilyen elő?

Már 15 perccel az Ausztrál start után a Niantic a telefonon csüngött, hogy szóljon a Google embereinek, de ekkor már meg is volt a baj. A rendszert túlterhelték a népek.   A Google és a Niantic karöltve oltotta a tűzet, de a játékosok meg egyre csak szaporodtak. A Google szakembereinek több mint 1000 további csomópontot kellet biztosítania, hogy a Pokémon Go egyáltalán lélegezni tudjon.

Szerencsére a Niantic és a Google is tanult a dologból és a Japán startnál már az államokban tapasztalt játékosbázis háromszorosának érkezésére készültek fel több tucat Google cloud szerver beárazásával.

Egyébként bármennyit is panaszkodtak az emberek a nehézkes start miatt, a játékosbázis nem hogy apadt volna az elején, de tovább növekedett. Képzeljük csak el mi lett volna, ha nincsenek fennakadások.

(Forrás: vg247.com Kép forrása: vg247.com)