A bajnokság 334 milliós közönséget vonzott az élő streamek során, így a World Championships idei négy hétre osztott versenye jócskán felülmúlta a 2014-ben elért 288 millió nézőt.
Az igazán nagy növekedés azonban csak ezután látható. Az idei közönség összesen 360 millió órán keresztül követte az eseményeket, mely hatalmas emelkedés a 2014-es 194 millió órához képest. Átlagosan egyszerre 4,2 millió rajongó szurkolt a streamek előtt, míg az SKT és a Koo Tigers csapatok által vívott döntőre 36 millióan voltak kíváncsiak.
Ha ezek után még mindig azok közé tartozol, akik az „unalmas”, a „senkit se érdekel” vagy éppen a „miért néznéd, ha játszhatsz is?” érvek mögé bújva próbálja tagadni az eSport egyre növekvő népszerűségét és relevanciáját, akkor ideje lassan elismerned, hogy lemaradtál a friss trendektől. Már a lassan reagáló megakiadók is, mint az Activision és az EA is igyekeznek megszilárdítani saját eSport divízióikat, míg a streamelés platformjai akár 55 millió eurós befektetéseket vonzanak. Ideje lassan megváltoznia az eSportról kialakult közvéleménynek, nem gondolod?
Forrás és fotó: vg247.com
Írta: Ambróz Nóra