Röviden arról szólna a fáma, hogy amíg szinteződünk 100-ról 110-re addig a területektől kezdve a küldetésekig minden az aktuális karakterszintünkhöz lesz szintezve, így a küldetésekért járó tárgyak itemlvlje is. Viszont az, hogy egy adott küldetésért common, rare (+10ilvl) vagy epic (+20ilvl) geart kapunk az már RNG faktor. 100-as szinten normal dungeonből és world questből 805+ itemlvlel megáldott cuccok esnek. Azért a pluszjel, mert lehetnek gemelhetők vagy warforgedek.
Na és innentől lesz az érdekes a történet PVE betyároknak. Belépünk az első HC dungeonbe. Itt legalább 825-ös szintű cuccok eshetnek. Viszont eshetnek ennél magasabbak is. Képzeljük el, hogy amikor kiesne egy item, akkor feldobunk egy érmét, ha írás, akkor nem történik semmi, ha fej, akkor 5-el megnöveljük a tárgy szintjét és újra dobunk, tesszük ezt addig még írást nem dobunk vagy el nem érjük az aktuális tartalomban felelhető legmagasabb tárgyak szintjét (ez kezdetben 850ilvl lesz, ha minden igaz). Már három sikeres fejlesztés után a tárgyunk megkapja a titanforged címkét, persze az esélyek valószínűleg jóval rosszabbak lesznek, mint ha érmét dobálnánk, de a rendszer ilyen logika alapján fog működni csak más számokkal. Ez pedig azt jelenti, hogy egy sima dungeonből is eshet akár raid szintű cucc, még ha ennek nagyon kicsi is az esélye.
A Blizzard ezt a rendszert sakkozta ki, hogy az emberek ne csak az aktuális high-end content kipörgetésében legyenek érdekeltek. Az elképzelés papíron jó, aztán meglátjuk, hogy élesben majd hogyan szerepel és ügye még ott lesz a végtelenített CM mód is.