Aki nem lenne képben, hogy miről is szól a fáma, hogy mitől is új a Heroes of the Storm ranked rendszere és miért, az gyors szaladjon át ezen a cikkünkön, aztán innen folytatjuk.
Most, hogy mind felzárkóztunk, ideje megbeszélni, hogy tapasztalataink szerint mire is volt jó ez az egész átalakítósdi. Így egy 50 játék után (ami nem sok, de kezdetleges véleményt formálni azért már elég) azt mondanánk, hogy az égegyadta világon semmire - már, ha a meccsek szempontjából közelítjük meg. Elviekben egy kiegyensúlyozottabb rendszer lett volna a cél a korábbinál, ami pontosabban betudja lőni, hogy milyen szintű játékosféle fajták vagyunk-e mi ottan a gépünk előtt. Ez pedig nekünk, játékosoknak szintünkhöz mérten jobb, izgalmasabb és élvezhetőbb játékot jelentett volna. Erre kaptunk ezt a ligák-diviziók rendszerét a korábbi 50 rankos rendszer helyett, aminek egy-egy szintje a játékosok 2%-át reprezentálta. A mostani rendszer egy valamiben egészen biztosan jobb a korábbinál: látványosabb. Kapunk egy szép fényes, csillogó Diamond ligás jelvényt például a teljesítményünkért, akkor az mégis csak többet mond látványra, mint hogy rank 2-be vagyunk és ugyanaz a plecsni van előttünk kicsit csicsásabban. A nagy megújulás színfalai mögött azonban nincs igazi változás. Egyetlen egy dolog hozott színvonalbéli javulást a HotS meccsek számára, az pedig az Overwatch megjelenése volt. Ez idő alatt valóban érezhetően jobb játékokat sikerült játszani. Kérdés, hogy ez a véletlen műve vagy a problémás játékosok elhagyták a Blizzard MOBA játékát erre az időre és az Overwatch közösségét színezték tovább egyéniségükkel. Mindenesetre arra tökéletesen alkalmas időszakvolt, hogy alátámassza azt az általam preferált konteot, miszerint nagyon fontos, hogy a fejlesztők egy kiegyensúlyozott és jó kompetitív rendszert álmodjanak meg a játékukhoz és működtessenek, de legyen ez a rendszer bármilyen jó is végső soron csak annyira tud jó lenni, mint a játékosok, akik benne játszanak.