Azért mondjuk ezt, mert általában véve nem kell, hogy rosszul érezd magad, ha kezdetben borzasztóan megy a játék. Kezdetben rá kell szánni az időt, hogy megértsük a játék mélységeit és rendesen ki kell tanulni egy-egy hőst, mielőtt érdemes lenne a következőre váltani.
Ez azért van, mert a játék egy egyedi keveréke a verekedős játékok mechanikájának és a Soulborne- stílusú harcrendszernek. Ezzel a játékkal tiszta fejjel kell játszani és határozottan nem úgy kell elképzelni, mintha egy akció-RPG-vel lenne dolgunk. Szerencsére néhány egyszerű tippel jóval könnyebb lehet a dolgunk, de vigyázat spoiler veszély!
- Nézzük meg a hősök bemutató videóját és játsszuk végig a tutorialt, akkor is, ha a legtöbb játékban ezt kapásból átszoktuk lépni. Higgyük el itt van értelme. Nem csak a melyik skill micsoda és mihez mit nyomjunk le szinten magyaráznak a bevezetők, de van lehetőség további gyakorlásra, ahol már azt is megmutatják nekünk, hogy hogyan érdemes játszani. Ezzel a tudással a birtokunkban már előnnyel fogunk indulni a harctereken.
- A Moveset oldal a legjobb barátunk. Ide bármikor elnézhetünk, hogy felelevenítsük milyen mozdulatsorozatokkal milyen hatást érhetünk el. Itt tudhatjuk meg, hogy mit és mivel vagy épp mivel nem lehet blokkolni. Egészen addig nem fog gördülékenyen menni a játék még mindent el nem sajátítottunk erről az oldalról, de addig is itt van nekünk mankónak.
- Kezdetnek inkább botok ellen játszunk. Nem kell aggódni XP ezért is jár. Lehetőségünk van botok ellen felfedezni és kipróbálni magunkat végtelenített 4v4-es Dominion módban. Higgyük el, nem olyan butaság tudni merre vagyunk arccal a pályán, mielőtt online ellenfelek elé lépnénk. Nyugodtan időzzünk el itt és gyakoroljunk be pár mozdulatot.
- Érjük el az 5-ös szintet a Wardennel, mielőtt új hősre váltanánk. Ez igazán nem sok idő. Körülbelül egy óra attól függően, hogy milyen játékmódokat játszunk, viszont ez a legkönnyebb karakter amin keresztül megérthetjük és megtapasztalhatjuk a játékot. Nem véletlen van odaírva a karakterekhez, hogy melyik az easy/medium/hard. Tényleg jelentős különbség van az irányításuk nehézsége között.
- Ha már az alapok rendbe vannak, akkor ne feledjünk el odafigyelni a minimapra. Kulcsfontosságú az ellenfeleink rajtaütéseinek elkerülésében, hogy tudjuk merről támadnak, továbbá mi is ennek függvényében tervezhetünk bármit is.
- Végül a két legfontosabb dologmaradt hátra. Stamina kontrol és változatos támadáskombinációk. A két dolog szorosan összefügg. Ha játszottunk a Dark Souls játékokkal, akkor nem lesz ismeretlen a dolog. Jól kell mozognunk és okosan kell támadnunk, különben az ellenfél egykettőre túljár az eszünkön és mi meg eldőlünk, mint egy zsák rohadt krumpli. A dodge (kitérés) fogja a legtöbbet megkajálni a staminaból, ha lehet inkább blokkoljunk és csak végső esetben mozduljunk ki. Másik nagy stamina gyilkosok nyilván a heavy strikeok. Ezek az ütések sok energiát emésztenek fel, megfontoltan használjuk őket. Ha elfogy a stamina, akkor mozdulataink drámaian belassulnak és nem megyünk semmire. Néha jó megoldás lehet kimenekülni a harcból és feltöltött staminaval újra megütközni az ellenfelünkkel.
Ez persze így sokkal egyszerűbben hangzik, mint amilyennek menetközbe érzi az ember, de kezdőként talán mégis ezek a legfontosabb dolgok, amikkel megkönnyíthetjük a tanulási folyamatot. Sok szerencsét a játékhoz!