
Az Everything, mint a legtöbb valamire való játék, rendelkezik célokkal és feladatokkal a játékosok számára, de a fő apropója a sandbox része. Nemes egyszerűséggel a játékos kezébe adja az irányítást az összes elérhető elem felett. A játékot kitaláló és fejlesztő David OReilly úgy fogalmazott a PlayStation blogján, hogy „Minden egyes objektumot az univerzumban lovakká változtathatunk”. Ez egy szép metafora arra, hogy végtelen hatalommal rendelkezünk a játékban.
Ahelyett, hogy leanimáltak volna minden elképzelhető dolgot, inkább úgy döntöttek, hogy a játék világában lévő dolgok gurulni, csúszni és lebegni fognak, ha mozogni támad kedvük. Némi értelmet nyer ez a döntés, ha azt vesszük, hogy ez a 15 dolláros játék egy három fős csapat munkája. Másfelől az Everything a kezdetekről szól. A létezés paraméterei meghajolnak ebben a világban a játékos akarata előtt, de ahogy a valóságban, úgy itt is megy tovább az élet, akár beavatkozunk, akár nem. Minden objektumnak megvan a saját mesterséges intelligenciája és OReilly elmondása alapján az Everything hetekig eltud játszani magában is.
A játék mögött meghúzódó koncepciót nagyrészt Alan Watts filozófiája ihlette. A játék narrálásánál is az ő beszédeit használták fel, ahogyan ezt az alábbi 10 perces gameplay trailer meglehetősen művészien demonstrálja.
Az Everything jelenleg csak PS4-re elérhető. A Mac és PC felhasználók majd csak április 21. után tölthetik le a Steamről.