A fejlesztőket idézve:
„Azt szeretnénk, hogy játékosaink ámuljanak, hogyan képesek a idTech 6 játékai és a DOOM a vizuálisan elképesztő 60 frames-per-secondra és az 1080p-re minden platformon, miközben más játékok sokszor nem tudnak hasonló kinézettel 30 FPS-t sem elérni.” írta a projekt egyik vezető programozója, Billy Khan a Bethesda blogján. „A célunk a legszebb 1080p és 60fps játék.”
A PC verzió külön nem került említésre, ám szinte biztosra merjük venni, hogy az 1080p-nél magasabb felbontások támogatása sem marad el. A frame-rate ezzel szemben kérdéses, ugyanis az idTech-alapú játékok általában alapértelmezetten nem mennek magasabbra 60-nál.
Khan hozzátette, hogy a játék motorja, az idTech 6, támogatja a modern grafikai technológákat, mint a fizikán alapuló renderelés és a dinamikus megvilágítások, melyek „lehetővé teszik a művészek számára, hogy olyan karaktereket és környezetet teremtsenek, mely valósabb és elképesztőbb az eddigieknél.”
A játék tech csoportjában számos korábbi Crytek fejlesztő dolgozik, akiknek egy része a cégnél a CryEngine fejlesztésében is részt vett.
A Doom május 13-án jelenik meg PC, PlayStation 4 és Xbox One kiadásokban.