
A free-to-play modell és egy népszerű franchise kombinálása általában elég jó alap, hogy egy játékot sikerre lehessen vinni, legalábbis az utóbbi évek trendje ezt mutatja. Ugyanakkor a Microsoft minap elkaszált Halo Online játéka megmutatta, hogy azért ezzel együtt sincs biztos garancia semmire, ha játékgyártás receptjéről van szó. Erre tromfolt rá ma az Ubisoft azzal a bejelentésével miszerint a Ghost Recon Phantom nem elég népszerű ahhoz, hogy megérje finanszírozni a szervereinek üzemeltetését, így nehéz döntés eredményeként arra jutottak leállítják a játékot.
A Ghost Recon Phantoms szerverei december elsejével merülnek offline álomba, ha aktív játékosok vagyunk, akkor még eddig lesz időnk búcsút venni a játéktól. Legyen ez egy figyelmeztetés a mikrotranzakciós free-to-play modellbe invesztálóknak. Pénzt ilyenkor nem kap vissza senki és minden in-game cuccunk megy a levesbe a pénzzel együtt, amit kifizettünk érte.