
Jake Solomon, az XCOM egyik fejlesztője adott interjút a Polygon magazinnak az XCOM 2-hőz készülő grandiózus DLC, a War of the Chosen kapcsán. Solmon szerint annyi új funkciót és plusz narratívát pakolnak bele a hamarosan érkező expanzióba, hogy az akár egy külön folytatásnak is beillene. Sokan a fejlesztőcsapatnál úgy vélik lehetne is ebből egy XCOM 3, de amiért mégse lépik meg az az, hogy ahhoz egy teljesen új történetre kellene felfűzni mindent és lecserélni a jelenlegi narratívát.
Ezzel együtt is az XCOM: 2 War of the Chosen jelentősen kibővíti majd a játék jelenlegi kampányát, a játékosok pedig 3 új ellenálló frakcióhoz fognak hozzáférni, amelyek mindegyikének meglesznek a saját hősosztályai. Lesznek új ellenségek, új küldetések és új helyszínek, amelyek még mélyebb színtű stratégiai gondolkodást igényelnek. vázlatpontokba szedve így néznek ki a várható újdonságok:
- Új frakciók (Reapers, Skirmishers és Templars) és hősosztályok
- ’The Chosen” nevű új halálos ellenség, aki elfogja, elrabolja, kihallgatja, majd végül megőli az XCOM katonáit
- Új idegenek és új fenyegetések: Új, még halálosabb idegenek kerülnek a játékba, mint például a Spectre
- Új helyszínek és küldetés célok: A játékosok a taktikai küldetések széles választékával néznek majd szembe, miközben elhagyatott városokban, idegenek által terraformált vidékeken és földalatti alagútrendszerekben harcolnak az ellenséggel
- Továbbfejlesztett stratégiai lehetőségek, mint például a kapcsolatok kezelése a többi frakcióval
- Jobb újrajátszhatóság és nagyobb szabadság a csapatunk és a katonáink személyre szabásában
- Challenge Mode: Egy új rendszer a közösség megmozgatására, ahol a legjobb játékosok egy globális ranglista élére kerülhetnek
Ahogy a korábbi expanziókkal, a Shen’s Last Gift-el és az Alien Hunters-el, a játékosok most is új kampányt tudnak kezdeni, amikor majd a War of the Chosen megérkezik az XCOM 2-hőz augusztus 29-én PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. A DLC Mac-re csak később jön ki.