
Ingyenesen elérhető a világhírű Superdata játék és interaktív-médiaelemző cég azon "Esports Courtside: Playmakers of 2017" nevezetű riportja, amely szerint 2017-re másfél milliárd dolláros piaccá nőte ki magát az e-sport világa. A jelentésből pedig ennél jóval több is kiderül. A számok azt mutatják, hogy a kezdetben főként inkább csak az ázsiai piacokon jelentős e-sport, mára egy az egész világra kiterjedő iparággá fejlődte ki magát és még messze nem érte el a teljes potenciálját. A beszámoló 2020-ra az e-sport piac 26%-os növekedésével számol, ami alig néhány éven belül bődületes profittal kecsegtet a befektetők szemszögéből nézve. Így nézve már nem is olyan érthetetlen, hogy miért tartotta olyan magasan a Blizzard az Overwatch League helyek árát.
Az e-sport sikere, kicsit mindannyiunk sikere. Az egész játékosvilág örülhet ennek, hiszen az ágazat erősödése több pénzt jelent a különféle rendezvények és versenyek lebonyolításához, nem is beszélve a nyereményalapok várható megduzzadásáról.
A Superdate jelentése külön kiemeli a PUBG sikerét, amely véleményük szerint nagyban hozzájárult az e-sport piacának megerősödéséhez. Ezt a megállapítást a játék folyamatosan növekvő és óriási játékosbázisára, valamint a piacon lévő többi játékot szégyenbe hozó, rendkívül magas Twitches nézői számaira alapozzák. A Twitch pedig továbbra is a legsikeresebb streaming platform a világon.