
2016-ban az EA egyike volt a legnagyobb kiadóknak, de 2017-re mondhatni kicsikét kiesett a pikszisből. Az EA egy kategóriával lejjebb került a közepes kiadók közé, de ott is csak az ötödik helyre. Ennek oka, hogy tavaly 12 vagy több játékot kellett kiadnia egy stúdiónak ahhoz, hogy a nagyok között versenyezhessen.
A listán 4 kritérium alapján versenyeztette meg a kiadókat a Metacritic: átlagos Metascore az év során megjelent összes játékukra vonatkozóan, a jó pontszámot kapott játékok százaléka (a Metascore 75+ százaléka), a rossz pontszámot kapott játékok százaléka (49 százalék vagy kevesebb), valamint a nagy kiadások száma (Metascore 90+ és legalább 7 kritika). Az EA tavaly megjelent játékai lényegében miden szempontból rosszul teljesítettek.
Az EA átlagos Metascore értéke nagyot esett a 2016-os évhez képest. A legerősebb kritikákat a Star Wars Battlefront 2 kapta (Metascore 68%), de a Need for Speed Payback (Metascore 61%), is bukásnak tekinthető.
A felhasználói értékelések és az eladási mutatók nem számítottak bele a Metacritic rangsorolásba, amely a követkőképpen alakult a legnagyobb kiadókra nézve:
A felhasználói értékelések és az eladási mutatók nem számítottak bele a Metacritic rangsorolásba, amely a követkőképpen alakult a legnagyobb kiadókra nézve:
A tavalyi év top 3 kiadója a Metacritic kutatása alapján a Bethesda Softworks, a Nintendo és a Sega volt. A teljes kimutatást itt tekinthetjük meg.