A Fortnite mára igazi világraszóló siker lett, de ez nem volt mindig így. Az igazság az, hogy a kezdetek kezdetén még nem sok fantáziát lehetett látni a World PVE móddal bemutatkozó játékban. A Fortnite akkoriban egyáltalán nem valami potenciálisan világhírnévre törő alkotásnak tűnt, de aztán bedobták hozzá az ingyenes Battle Royale játékmódot és fordulatot vett a projekt sorsa.
A Fortnite és az ő Battle Royale játékmódjuk már akkor szemet szúrt a PlayerUnknown’s Battlegrounds fejlesztőinek, akik nem is rejtették véka alá a véleményüket, miszerint a Fortnite az ő sikerüket meglovagolva kapaszkodott fel. A két játékmód közötti hasonlóságokat kár is lett volna tagadni, de ritka a videojáték iparban, hogy az ilyesmi miatt perre menne két stúdió, így úgy nézett ki, hogy talán ennyiben is marad a történet.
Csakhogy idő közben kiderült, hogy ennél többről lehet szó. Az Epic Games a Unreal Engine hivatalos fejlesztője, amit a PUBG is használ, így a két stúdió folyamatos üzleti kapcsolatban állt. A PUBG Corp. szerint ezzel élt vissza az Epic Games csapata és nevüket a saját játékuk reklámozására használták fel, ráadásul a tudtukon kívül.
A helyzet tehát komplikáltabb annál, minthogy a Fortnite a PUBG sikerét látva néhány hónap alatt összedobott egy saját Battle Royale játékmódot, mert akkor ezen az alapon azt a több tucat stúdiót is perelni lehetne, akik azóta szintén felszálltak a Battle Royale vonatra. A PUBG fejlesztői szerint a Fortnite konkrétan „replikálja” azt a játékélményt, amit az ő játékuk nyújt, ezzel pedig nem csak a szerzői jogok megsértését, de plagizálást is jelentene. Meglátjuk, hogy mi sül ki ebből, de bármilyen ítélet is születik, az hatással lesz az esetlegesen a jövőben felmerülő hasonló perekre.