Az immerzív valóság Linda Jacobson technológiai evangelista meghatározásában a négy virtuális valóság egyike – a másik három az asztali, a kivetített és a szimulációs. Az immerzív látvány egyes szám első személyű virtuális valóság, aminek technikai tartozékai lehetnek a fejre erősíthető sisakok vagy headsetek, az érzékelőkkel ellátott kesztyűk, a pozíciókövető eszközök és a térhatású hangrendszer is.
A platform az ősz elején történt bejelentés alapján most már támogatja az Oculus Rift-et és az Oculus Go-t. David Cole, a NextVR vezetője elmondta, hogy a virtuális valóság közössége már régóta igényelte ezt a szolgáltatást, a cég csak reagált az igények generálta kihívásokra.
A NextVR már 2009-es bevezetése óta képes élő sportesemények virtuális közvetítésére – emellett különféle szórakoztató műsorokat is sugároztak. 2017-ben New York-i zenei fesztivált is közvetítettek és a League Pass-ra feliratkozóknak egy egész NBA-szezont tettek elérhetővé. 2018 elején sikerült megállapodniuk a 66 éve alapított, főleg birkózásban és pankrációban utazó WWE-szervezettel, ennek köszönhetően a rajongók gyakorlatilag a ringből, az akciók közvetlen közeléből nézhetik kedvenceiket - írja az m2mzona.hu.
Az Oculus felhasználói ezen túl letölthetik az ingyenes alkalmazást a headsetjük tárhelyére. Hasonlóképpen cselekedhetnek a PlayStation VR, a HTC Vive és Vive Pro, a Windows Mixed Reality, a Samsung Gear VR és a Google Daydream eszközök tulajdonosai is.