Jump to content

A mérgező online kultúra ver éket a fejlesztők és a játékosok közé

2017. 09. 27. 22:57

Egy fejlesztő szerint, ha azt szeretnénk, hogy az iparági szakemberek nyitottabbak és őszintébbek legyenek, akkor először a mérgező játékos kultúrával kell valamit kezdeni.

A videójáték kultúra nem éppen a nyitott diskurzusairól ismert, ami nagy kár, mert így elveszítjük a lehetőséget, hogy többet megtudjunk egy olyan területről, amit mindannyian szeretünk. A múlt hétvégén a volt Ubisoft és Bioware veterán Charles Randall elmagyarázta, hogy amikor a játékokkal kapcsolatos diskurzus indulna és a fejlesztők csak ellenséges válaszokat kapnak, akkor arra általában úgy reagálnak, hogy nem foglalkoznak az iparágon kívüliekkel.

„Egy minap egy barátom megjegyezte nekem, hogy ’Bárcsak a játékfejlesztők nyitottabbak lennének a fejlesztésekkel,’”, írta Randall Twitteren. „Meglepődött, amikor mondtam, hogy azok vagyunk. A kikötés az, hogy csak az iparág többi emberével, mert a játékos kultúra annyira toxikus, hogy nyilvánosan nyitottnak lenni veszélyes… Láttál már olyan threadet, ahol néhány seggfej megjegyezi, hogy milyen „könnyű” lenne mondjuk hozzáadni multiplayert vagy változtatni a motoron. Minden olyan fejlesztő, aki őszintén beszél valamilyen nehézségről, csak egy hullámot indít el, amely megkérdőjelezi a teljes önéletrajzát.”

„Még mindig vannak olyan témák, amiket nem tudok érinteni, mert egyszer őszintén beszéltem, és ostoba szalagcímeket, félreértéseket és sértegetést eredményezett” – folytatja. „Mindaz, amit valaha is tudni szerettél volna a játékfejlesztésről, ott lenne, ha nem lenne a toxikus játékosközösség.  Mi *szeretünk* a fejlesztésről beszélni, a kihívásokról, amik előttünk állnak, és a problémákról, amiket megoldunk, de szinte soha nem éri meg.”

„Pár héttel ezelőtt nyilvános előadást tartottam egy szobányi gyereknek, mindenféle korosztályból, és a gyerekek utána odajöttek hozzám és mindenféle dologról beszéltek. És én mondom neked, ez a gyerek (valahol 13-16 között) elkezdett nekem arról beszélni, hogy milyen rosszak a fejlesztők, az a YouTuber miatt akit néz. Összeszedte az összes pontot, ’rossz motorok’, ’kapzsiság’, amit akarsz. Megdöbbentem. Mindent megtettem, hogy elmondjam neki, hogy mindazok a dolgok, amelyektől az emberek kiakadnak általában normálisak és indokoltak. Remélem átjutottam egy kicsit, de gyanítom, hogy visszament fogyasztani a toxikus kultúrát attól a YouTube személyiségtől és egy nap valószínűleg majd egy fejlesztőt sérteget valami képteleség miatt.”

Alapjaiban a Randall által említett gondok nem újak és valószínűtlen, hogy egy egyik napról a másikra eltűnnének, de elkezdeni beszélni ezekről a problémákról félelem nélkül egy ésszerű kiindulópontnak tűnik. Kritikusnak lenni és kifejteni, hogy miért nem tetszik valami, az oké. Ráragadni egy témára vagy csak ostobaságokat összehordani a fejlesztőkre, na az már nem.

(Forrás: vg247.com Kép forrása: vg247.com)