Jump to content

200 millió okostelefont szállított le a Huawei 2018-ban

2019. 01. 28. 18:35

A Huawei Technologies globális árbevétele 2018-ban 21 százalékkal emelkedett, elérte a 108.5 milliárd dollárt. 

A Huawei Technologies még nem auditált eredményei alapján tavaly 108.5 milliárdos forgalmat ért el, amely a teljes vállalatcsoportnak - a távközlési, a vállalati és fogyasztói üzeltágakban - 21 százalékos növekedést jelent. A következő generációs, úgynevezett 5G-s mobilhálózatok kereskedelmi bevezetéséhez 10 ezer bázisállomást szállított le, s 26 kiépítési szerződést kötött. Guo Ping, a vállalatcsoport elnöke újévi köszöntőjében elmondta, a pénzügyi eredmény a legközvetelebb visszajelzés az ügyfelek Huawei-ről alkotott véleményéről. Guo Ping hozzátette, a jó üzleti teljestmény a jövőben is fennmarad. Az utóbbi hetek kiberbiztonsági gyanúsításai pedig arra ösztönzik a céget, hogy még egyszerűbb architektúrájú, technikailag még átláthatóbb hálózatokat, rendszereket fejlesszenek. A Huawei Device, vagyis a fogyasztói üzletág növekedett a leginkább, a tavaly bemutatott csúcskészülékeinek köszönheti értékesítési rekordját. 

Az okostelefon-gyártó a világ második legnagyobbjaként zárta az óévet, és történetében először globálisan 200 millió okostelefont szállított le a tavalyi 2017-es, 153 millióhoz képest. A Huawei az első tripla hátlapi kamerával ellátott P20 Pro-ból és a széria további két darabjából tavaszi megjelenésük óta összesen 16 millió darabot értékesített. A P20 sorozat különleges dizájn megoldásai miatt a női felhasználók körében is népszerűnek bizonyult, a nemzetközi eladások 50 százalékában hölgyek vásárolták meg a készülékeket. A Huawei őszi, mesterséges intelligencia képességeiben, üzemidejében és fotózási adottságaiban is kiemelkedő Mate 20 szériája szintén kiválóan teljesített az okostelefon-piacon; októberi megjelenése óta több mint 5 millió darabot vásároltak belőle szerte a világon, ezzel gyártó történetének legsikeresebb okostelefon-sorozatává lépett elő, megelőzve az eddigi csúcstartó P20-at. 

Richard Yu, a Huawei Fogyasztói Üzletágának vezetője elmondta, a vállalat a jövő évben is a fogyasztó-központúságra és az innovációra helyezi a hangsúlyt. "Minden erőfeszítésünkkel azon leszünk, hogy a Huawei úttörővé és vezetővé váljon az okostelefonok forradalmának következő hullámában, valamint folyamatosan új értéket teremtsen a fogyasztók számára."- tette hozzá. 

A P20 és Mate 20 széria értékesítési volumenének köszönhetően a Huawei jelentősen előrelépett az okostelefon-piacon. A vállalat globális piaci részesedése megközelíti a 15 százalékot, 8 év alatt pedig rekordméretű növekedést mutatott a leszállított okostelefonok számát illetően: a 2010-ben eladott 3 millióhoz képest a tavalyi év végéig 200 millió készüléket értékesítettek, ami hatvanhatszoros növekedést jelent. A gyártó okostelefonjait mára már több mint 500 millió fogyasztó használja világszerte 170-nél is több országban. Az IPSOS jelentése szerint a Huawei évről évre növekvő globális fogyasztó bázisát elsősorban erős innovációs képességének és megbízhatóságának köszönheti. 

(Forrás: gamerguru.co.hu;MTI | Kép: pixabay.com)