Nem kell sokat találgatni, hogy vajon minek köszönhető a Microsoft fenemód kiugró népszerűsége az idei E3-on. Naná, hogy mindenki az új Xbox One X konzolról és a hozzá bejelentett rengeteg játékról beszél. Nem véletlenül volt az idén a szokásosnál hosszabb a Microsoft sajtótájékoztatója. Annyi mindennel halmoztak el minket, hogy a standard másfél órás műsorba bele se fértek vele.
Ennek aztán meg is lett az eredménye. A Brandwatch elemzése szerint 2,7 millió E3-hoz kapcsolódó, angol nyelvű említés bukkant fel június 10-13-ig (PT) a közösségi médiában, aminek a 44%-ka a Microsoft konferenciájához köthető. Hogy ez mennyire nagy eredmény, azt jól mutatja, hogy a mostanában igencsak megugrott népszerűségnek örvendő Nintendo csupán csak 15%-ot, míg a nagy konzolos rivális, a Sony csak 11%-ot tudott produkálni ilyen tekintetben.