Shattered Isles, a ránk váró hihetetlen kalandok és jó néhány vérszomjas Behemót otthona tegnap mindenki számára bejárhatóvá vált, legalábbis elméletileg. A valóságban, aki arra vállalkozott, hogy rész vesz a Dauntless open bétájának első napján, az komoly technikai akadályokkal nézet szembe. A játék szerverei nem bírták el a hatalmas tömegeket, ami sokaknak azt jelentette, hogy több órányi várakozás után se jutottak be a játékba. A várakozásnak egy újabb karbantartás vetett véget, miközben a fejlesztők annyit közöltek, hogy keresik a gond okát. Az ok pedig nagyon úgy néz ki, hogy egyszerűen elszámolták, hogy mekkora érdeklődés is lesz a játékra. Rossz reklám ez azok szemében, akik most először szerettek volna ismerkedni a játékkal, de vélhetően azoknak se eset jól, akik már bevásároltak a Founder csomagok egyikéből. Mert hát lássuk be, nincs jó üzenete, ha a legtöbben be se tudnak lépni, még akik bejutnak, azok is laggról és 10 perc után kapcsolatot bontó szerverekről panaszkodnak a játék fórumán. Pedig pontosan ezek azok a dolgok, amiért béta egy béta. Ilyen fennakadásokra még számítani lehet ebben a fejlesztési fázisban, hovatovább olyan nagy játékosok, mint a Blizzard is belefutnak ilyen hibákba évről évre az elvileg már megjelenésre kész World of Warcraft kiegészítőkkel, a Diablo 3 megjelenéséről meg ne is beszéljünk inkább, mert az egy fájó emlék minden rajóngonak. Lényeg a lényeg, hogy a Dauntlesst fejlesztő Phoenix Labs nem követett el semmilyen égbekiáltó bűnt, de azért jót tett volna a játéknak marketing szempontból, ha többen és minőségibb játékélmény mellett próbálhatják ki a játékukat.
Ma már valamivel jobb a helyzet. Egy 15-30 perces várakozás követően fel lehet szenvedni magunkat a játékba, ahol aztán hozzá is láthatunk a vadászathoz. A játékon látszik, hogy 4 év fejlesztés van benne, ami egyszerre jó is és rossz is. Jó, mert egy 4 évvel ezelőtti konfiguráción is elfut, a social menü átgondolt és a karakterünk dolgai is könnyedén hozzáférhetőek, kéz állá esnek. Ugyanakkor a játék egyedi grafikai bája ellenére lehetne szebb és összetettebb. Előbbi persze ízlés kérdése, utóbbi pedig még változhat. A Dauntlessben nagy potenciál rejlik, de hogy ezt sikerül-e majd kiaknázni az még a jövő zenéje. Addig meg nézegethetjük az új trailert:
A játékot pedig itt tölthetjük le és próbálhatjuk ki, méghozzá teljesen ingyen.