Jump to content

Overwatch – „Fejlődik” a játék „legfontosabb” része

2017. 03. 26. 08:33

Az Overwatch fejlesztőcsapata egy új jelentgetős rendszert tervez implementálni a játékba a PTR szerveren látottak alapján. Egy olyat, amitől ők javulást várnak, de szerintünk nem fog összejönni.

Mondhatnánk, hogy milyen példátlanul jó ötlettel állt elő megint a Blizzard.. mondhatnánk.. ha így lenne, de nincs. A jelenlegi report system az esetek számottevő részében diszfunkciónál, jobbára mert nem rendeltetésszerűen használják az emberek. A jelentgetések hátterében sokszor csak a bosszú áll, mert valaki nem azt játszotta és nem úgy, ahogy azt mások elvárták volna tőle, ezért őt hibáztatják a vereségért. Ilyenkor gyakorlatilag mindegy mi a report topic, csak repkedjenek kifelé az ostorozós szövegekkel alákommentált jelentések.

Erre megoldásként találta ki a Blizzard, hogy fejleszt picit a rendszeren és több reportkodási lehetőséget ad hozzá Ahogy azt a fenti GIF mutatja (via Arsenal 2454), mostantól 7 különféle ok szerint jelenhetünk másokat. Ott a spam, az abusive chat, acheating, a griefing, az inactivity, a bad Battletag (felhasználói név), és a poor teamwork. A fejlesztés másik része, amitől a javulást várhatnánk, hogy mostantól az egyes indok kategóriák alatt egyértelműen részletezésre kerül, hogy mit és mit nem takarnak. Például poor teamwork lehet, ha valaki nem küzd a map feladatáért, de az nem, ha nem azt a hőst válassza, ami szerintünk megfelelő lenne a feladathoz.

Ez mind szép és jó, de nem old meg igazán semmit és nem is válasz az igazi problémára. Ha egyszer alapból az volt a gond, hogy a játékosok idegből, nem a témának megfelelő indokkal, csak dühből jelentgették egymást eddig is, akkor az, hogy erre több opciót adunk nekik és mellérittyentünk egy szöveget, semmin se fog változtatni. Más játékok hasonló rendserének hasonló változtatásainál már láttunk erre példát (például League of Legends). Itt is hasonló a helyzet. Kimondva, kimondatlanul, lehetne erősebb szankciókkal és komolyabb ellenőrzéssel szankcionáló rendszereket építeni, de egy játéknak se célja megnyirbálni a saját játékos-közösségét, még akkor se, ha azok tagjainál néha el is szakad a cérna vagy gurul a gyógyszer és ezért deviáns viselkedést mutatnak.

(Forrás: vg247.com Kép forrása: vg247.com)