Jump to content

Megérkeztek a Rime kritikák – Jobbra számítottunk

2017. 05. 25. 18:53

A kritikusok rendesen nekiestek  a Tequila Works csapata által fejlesztett játéknak, amúgy 10/10 lelkesedéssel, viszont a pontszámok már nem lettek ilyen fényesek.

Gyors szögezzük le: Nem kapott rossz értékelést a Rime, csak jót se. Vegyes lett az eredmény, mint a kisüsti. A Rime alapból erősen arra épít, hogy mi szeretünk gondolkodni és rejtvényt fejteni, ezt jó ha tudjuk mielőtt leülünk elé, mert különben csalódni fogunk. Történetünk főszereplője egy fiatal fiú, aki nagyon meg szeretne szökni az őt üldöző átok elől, illetve játék helyszínéül szolgáló szigetről. Játékosként az lesz a feladatunk, hogy ebben segítsük, mindenféle logikai akadályok és fejtörök legyőzésével.  A játék grafikája szép, a zene el lett találva s nem mellesleg fontos szerepet kaptak a napszakváltozások és a környezeti hangok a játékban, ami egy érdekes ötlet.  A Rime elviekben senkinek se fog megoldhatatlan problémát jelenteni, ráadásul egy cirka 10 óra alatt végig lehet nyomni az egészet. Akkor mégis miért születtek ezek a vegyes kritikák?

A Rime művészi szépsége vitathatatlan. A játék sajátos világa elvarázsolja az embert. A történet már nem biztos, hogy mindenkinek át fog jönni, főleg a kissé elvont befejezés, de mire odáig eljutunk, addigra rendesen megdolgoztatja a játék az érzelmi oldalunk, már ha fogékonyak vagyunk az ilyesmire. A játék tehát alapjaiban rendben lenne, de mégis beárnyékolja a pozitív értékeit, hogy helyenként macerás az irányítás, pláne amikor valami frusztráló rejtvénnyel párosul.  Talán ez lehet az oka, hogy pár kritikus nagyon más pontszámot adott, mint azok, akik a játék fő értékeit próbálták figyelembe venni.

A Rime holnap, azaz május 26-án jelenik meg PC-re, PS4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re.

(Forrás: vg247.com Kép forrása: vg247.com)